Бургас избира нов омбудсман
Конкурсът за избор на нов обществен посредник на територията на община Бургас стартира от 22 ноември, съобщиха от общинската администрация.
Необходимите документи, които трябва да бъдат попълнени са заявление /по образец/, мотивационно писмо, автобиография, диплома за висше образование, свидетелство за съдимост, документи, удостоверяващи трудов стаж и удостоверение, че кандидатът е психически здрав.
В рамките на един месец всеки, който желае да кандидатства за длъжността, може да изтегли образец на заявлението и да се запознае предварително с правилника за организацията и дейността на обществения посредник.
Според изискванията, всеки кандидат за омбудсман на Бургас трябва да е неосъждан, с високи морални качества, с постоянно местоживеене на територията на община Бургас, да има завършено висше образование и минимум 10 години трудов стаж. Допускането на кандидатите до конкурса се извършва от специална комисия. Интервюто за допуснатите кандидати ще се проведе на 6 януари от 9.00 часа в сградата на община Бургас.
По време на интервюто ще се проверят и оценяват познанията на кандидата в правозащитната област и вижданията му за взаимоотношенията между гражданите и местната власт. След това комисията оценява кандидатите и ги подрежда в общо класиране, след което мотивирано предлага на Общинския съвет кандидатурите на първите трима кандидати, показали най-добри резултати в конкурса.